Pracujete často na počítači? Chraňte své zdraví prevencí

Důsledky takového sezení nemusíte pocítit hned, ale třeba až za pár let. Tělo se vám nepěkně odmění za ty dlouhé hodiny, kdy jste proseděli u počítače a nedbali na prevenci. Samozřejmě, pokud to vaše práce vyžaduje, není zbytí a musíte se věnovat činnosti u počítače. Ale zdravotním rizikům lze předcházet.

Pohyb

Při takové sedavé práci často zapomínáme na to, že naše tělo potřebuje také pohyb. A proto bychom ho měli našemu pohybovému aparátu dopřát každý den. I když jste pracovně vytížení, najděte si každou hodinu alespoň pět minut, abyste se trochu protáhli. Obejděte si pár koleček, zacvičte si pár jednoduchých cviků, nebo v nejlepším případě se jděte na chvilku projít na čerstvý vzduch. Mimo pracovní dny se snažte odpočívat aktivně, například formou některého sportu.

počítač

Modré světlo

Počítače, mobily, tablety a jiná elektronika ze svých displejů vyzařují modré světlo. Příliš dlouhé působení modrého světla na naše oči může mít negativní důsledky, například v podobě unavených očí, pálících očí nebo narušení spánkového rytmu. Proto byste své oči měli chránit, a to především v období, kdy už je tma a vy se za chvilku budete ukládat ke spánku. Pro ochranu svých očí můžete využít brýle proti modrému světlu Luxbryle.cz

modré světlo

Správné sezení

I když to může být někdy obtížné, snažte se myslet na správnou polohu svého těla při sezení u počítače. Stůl by měl být ve stejné úrovni jako vaše lokty a vaše ruce by měli svírat úhel devadesát stupňů, stejně jako lýtko se stehnem v koleni. Vzdálenost očí od monitoru by měla být zhruba 45–70 cm. Nehrbte se u sezení, vaše židle by vám měla umožňovat rovné sezení zad.

Využijte ergonomické pomůcky

Na trhu je dnes k dostání spoustu ergonomických pomůcek, které mohou pomoci vašemu tělo při dlouhém sezení u počítače. Dbejte na výběr správné židle, která vám umožní pevný opěr a rovné sezení. Existují i ergonomické klávesnice, podložky pod myš a další vychytávky, které vám vaši práci velmi zpříjemní.

Theme: Overlay by Kaira